Subject: FW: Meediapäring: kaamera paigaldamine bussijuhi filmimiseks
From: "press - AKI" <[email-masked]>
To: "info - AKI" <[email-masked]>
Date: Thu, 25 Sep 2025 08:53:51 +0300

From: Kadri Sildmets <[email-masked]>
Sent: Wednesday, September 24, 2025 4:29 PM
To: press - AKI <[email-masked]>
Subject: Meediapäring: kaamera paigaldamine bussijuhi filmimiseks

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Kirjutan Teile Delfi Ärilehest. Viimasel ajal on bussidega juhtunud päris
palju õnnetusi ning seetõttu saime vihje ühelt bussijuhilt, et tema
tööandja on nüüd otsustanud paigaldada bussidesse kaamerad, mis jälgivad
juhti kogu sõidu ajal (põhjendus on, et bussijuht ei tegeleks sõidu ajal
kõrvaliste asjadega, näiteks telefonis kirjutamisega jmt). Need
paigaldatavad kaamerad on asuvad bussi armatuurlaual ja salvestavad juhti
otse eest. Ettevõtte on enda sõnul ka andmekaitse inspektsiooniga suhelnud
ja on saanud vastuse, et see on okei, kuna tegu on reisijate veol ohtu
ennetava meetmega.

Soovin küsida andmekaitse inspektsiooni kommentaari. Kas selline kaameraga
jälgimine on lubatud? Kuidas on kaitstud juhi privaatsus? Kas ja mida saab
juht antud olukorras teha, kui ta ei ole sellise filmimisega rahul? Kas ta
võib kaamera kinni katta? Kas sel puhul on tööandjal võimalik juhti
karistada?

Oleksin tänulik, kui jõuate vastata homse ehk neljapäeva õhtuks.

Lugupidamisega

Kadri Sildmets

Kasuliku ja Õiguse rubriikide juht

Delfi Ärileht

Delfi Meedia AS | Narva mnt 13, Tallinn 10151
Tel.: +372 5559 5705
E-mail: [email-masked] <mailto:[email-masked]>

 <http://www.delfi.ee/> Delfi |  <https://arileht.delfi.ee/> Ärileht